Telefonförsäljare


Finns en väldigt fin park runt husknuten

Som de flesta kanske vet hade jag ett jobb när jag flyttade till Oslo. Nämligen som telefonförsäljare på ett företag. Jag tänkte att äsch, det kan väl vara värt ett försök eftersom jag ändå inte hade något annat jobb just då. Så jag gick på upplärning i flera timmar där jag lärde mig massor om Canal +, jag lärde mig hur man skulle sälja, att det skulle bli psykiskt jobbigt och att många troligtvis inte skulle klara pressen m.m. Men jag tänkte att vad tusan, jag är inte rädd att utmana mig själv utan körde på. En vecka satt jag framför en dator och ringde och ringde, mer än så klarade jag inte, för varje dag jag gick till jobbet hade ett stort ångestmoln över mig. Det blev även väldigt jobbigt då jag endast hade en provisionslön.
Så det var som chefen på företaget hade sagt, att det skulle bli väldigt psykiskt påfrestande. Folk skrek på en i örat och slängde på så fort de hörde att man kom från Canal +. Så det var helt enkelt ingenting för mig. Jag slutade, men jag ångrar inte att jag var där under en vecka. För under den tiden lärde jag mig massvis och fick nya vänner. Jag växte även som person, för det är inte helt lätt att sälja en produkt till norska kunder ska ni veta ;) Men tror att jag skulle kunna vara kvar om det var en fast lön, men nu blev det lite småjobbigt när man bl.a. har en hyra att betala.

Så det är så läget ligger till alltså. Har just nu inget fast jobb utan söker efter ett. Hoppas att jag ska få ett snart, för jag gillar verkligen inte att sitta still och inte göra nånting. Så där fick alla en liten, eller lång update. haha. Tänkte ta mig en promenad nu innan jag möter upp dom andra tjejerna som ska på intervju.

/Marielle

 


Kommentarer
Postat av: Mami

Vilken fin bild, har du tagit den!!? Det finns nog andra jobb som väntar på Dej! Så där som du hade det och kände det är inte nyttigt i längden. Lycka till med jobbsök! Kram från Eva

2010-11-15 @ 15:40:24
Postat av: Mami

Fin bild!! Har du tagit den!? Inte konstigt att du slutade med telefonförsäljningen!! Lycka till med jobbsök framöver, tack för att vi fick hälsa på er! Kram Eva

2010-11-15 @ 15:43:36
Postat av: Marielle

sv: Tack, jo den bilden har jag tagit Eva :) Jadå, det finns det nog. Ska på en intervju på fredag faktiskt :) så det känns riktigt bra! :) Kram

2010-11-15 @ 16:56:30
URL: http://svenskejenter.blogg.se/
Postat av: Hella

bland det värst jag vet är teleförsäljare och jag var "tvungen" att jobba som det med en vecka... sen sket jag i det....

Hoppas du får tag i något bättre! :D

2010-11-16 @ 10:44:15
URL: http://kezia.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0