Ögoninflammation...

Ja, då hade man då åkt på en ögoninflammation.... Har vaknat flera gånger inatt av att båda ögonen varit helt igenklistrade, och när jag gick upp o kollade mig i spegeln imorse var ögonen helt röda. Så har nog åkt på en ögoninflammation, förmodligen eftersom jag har jobbat på dagis. Satans barn. Så nu är det bara att hoppas på att jag blir frisk snart, men något mer jobb i veckan ser det inte ut att bli om det inte mot all förmodan skulle försvinna på någon dag.

Så idag tänkte jag bara vara hemma och kurera mig. Ut har jag inte lust att gå då jag ser ut som stryk. Kul. Menmen, bara att hoppas på att inte resten blir smittade.

Symptom på ögoninflammation:

  • Ögonvitan blir röd, i synnerhet i ytterkanten.
  • Ögat tåras. Vätskan är antingen klar eller smetig och varig.
  • Ögonen kan vara helt igenklistrade när du vaknar på morgonen. Detta tyder på bakterieinfektion.
  • Ögat blir ömt och det kliar och känns grusigt. Om klådan dominerar kan allergi misstänkas.
  • Du kanske också är extra ljuskänslig. Det är obehagligt, men du ser lika bra ändå.

Stämmer, så ögoninflammation it is. Buhuu...

/Marielle


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0