Rolling in the deep



Jag stör mig på...:  -jobbiga personer som ringer med dolt nummer på natten. när jag väl somnat kan jag väl få sova ostört?
- att jag är så glömsk ibland. Glömde bl.a. mitt månadskort på en Icabutik idag, som tur var fanns det kvar när jag 5 timmar senare kom på vart det var. ha ha...
- regn, hatar regn.  
- frivilligorganisationer på gatan som i princip tvingar en till att skriva under deras papper. vill jag gå med, så tar jag själv kontakt. 

Annars så har min dag varit kjempefin! Började med ett besök på Kaffebrenneriets eget bakeri. Jag jobbar alltså på ett café som heter Kaffebrenneriet. Där fick vi se hur dom jobbar och gör alla bakverk, bröd m.m. Ganska intressant. Så nu kan jag bara säga att vi har helt otroligt bra produkter efter att jag fick se hur det går till. Ingen skit här inte :) 
Efter det var vi fria ett par timmar innan det var dags för Kaffekurs. Blev att strosa runt lite, köpte bl.a en sallad och en kaffe från en jättefin kaffebutik här i stan. En som blev korad till "Världens bästa barista" ett år jobbar där, så fick smaka på en riktigt god cortado :) Sen var det dags för kaffekurs. Var faktiskt riktigt intressant. 

Snart ska jag åka på personalmöte, känns lite småsegt att åka till andra sidan stan för ett litet möte.. Men inte så mycket att göra åt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0